Vooroordelen over kunstbloemen

Vooroordelen over kunstbloemen

De vooroordelen over kunstbloemen zijn groot. Zo groot dat ik me erover verbaas. Ik dacht dat het overtuigen van zakelijke klanten en particulieren om een abonnement op kunstbloemen te nemen veeeeel makkelijker zou zijn.

Blog van Ellyne Bierman, founder Reflower.

Voordelen:
1. Altijd mooie bloemen in huis of op kantoor

2. Wisselen als je erop uit bent gekeken

3. Betaalbaar. Goedkoper dan verse bloemen

4. Helemaal geen gedoe met vies water, gore vazen, eindeloze plastic
verpakkingsmaterialen, stelen schuin
afsnijden etc.

5. Deelname aan de circulaire economie. Inzet van SDG 11 & SDG 12. Duurzaam alternatief. 100% circulair, zero waste en CO2 neutraal.

Maaaaar….

1. Foto’s van kunstbloemen en boeketten zijn moeilijk te maken. Dus we hebben heel veel bezoekers op de website maar aantal nieuwe klanten… nou ja, dat zou hoger mogen zijn.

2. In het echt zijn de mensen er altijd over verbaasd hoe mooi de bloemen zijn. We hebben ook echt de allerbeste kwaliteit natuurgetrouwe bloemen.

3. Zijn ze nep? Plastic?
Echt kunst antwoord ik dan. Er zit uren arbeid in een bloem, liefde in het samenstellen van de boeketten. In het schoonmaken en verzorgen van de bloemen. Ik ga “out” van nep en plastic. Vandaar dat ik de term blijvende bloemen bedacht heb.

4. Als we de bloemen op een kantoor, in een restaurant of bij een event hebben neergezet, is onze opdrachtgever altijd blij met hoe mooi het staat. Hoe prachtig de boeketten zijn. Bezoekers zien vaak niet eens dat het kunstbloemen zijn.

5. We krijgen altijd de vraag bij het wisselen of ophalen:
Gooien jullie dit allemaal weg? Of nou dat had je niet hoeven doen! Wat mooi!!

Wij: Het zijn blijvende bloemen, we gooien nooit iets weg.
Zij: Echt? Zijn dit plastic bloemen? Dat zie je echt niet.
Wij: Precies! Echte kunst!

6. Het imago van kunstbloemen kan een opfrisbeurt gebruiken. Op sommige plekken staan zulke lelijke, oude verstofte boeketten. Geen lekkere reclame.

7. Kunstbloemisten hebben zich niet verenigd. Leveranciers hebben geen samenwerking op communicatie met elkaar. Dat is wel wenselijk.
Dan krijg je:

Kunstbloemen houden van mensen.

Mooi wat kunstbloemen doen.

Gun kunstbloemen een tweede ronde, want weggooien is zonde.

Blijvende bloemen, daar zit wat in!

Kijk eens wat vaker naar een vaas met beeldige blijvende bloemen!

Bestel een abonnement op de website Reflower.nl.

Deze foto heb ik gemaakt in het Westerpark. Reflower, de duurzame bloemenbieb. Blijvende bloemen, echte kunst.

Ps: vanaf januari moeten bedrijven rapporteren op ESG doelstelling. Een heel gedoe maar wel belangrijk. Wist je dat het inzetten van een bos kunstbloemen versus een verse bloemen 18kg bloemenafval scheelt per jaar. Op een huishouden is dat ongeveer 4%. Scheelt toch weer!

Mailen kan altijd op info@reflower.nl. 👍

Terug naar blog