Jij vraagt, wij geven antwoord!

Veelgestelde vragen over

Abonnement

Hoeveel kost een abonnement?

De maandelijkse kosten bedragen €20 voor een L bloemen abonnement en €40 voor een XL bloemen abonnement.

Let op! Per 01-01-2024 worden de abonnement kosten verhoogd en worden er naast de L en XL boeketten ook M boeketten toegevoegd aan het assortiment.

Het wisselen van boeketten mag zo vaak als je wilt. Iedere keer betaal je €15 voor het wisselen van het boeket.

Ook is het abonnement maandelijks te pauzeren of opzegbaar.

Hoe vaak mag ik mijn boeket wisselen?

Zo vaak als je wilt! Je mag naar eigen behoefte wisselen, bijvoorbeeld eens per maand, eens per seizoen, of gewoon wanneer je behoefte hebt aan iets anders.

Kan ik wisselen tussen de formaten van de vazen?

Ja, dat is geen probleem. Bestel je nieuwe vaas met kunstbloemen in de bloemembieb. Wij passen je abonnement aan, zowel van Large (€20 per maand) naar XLarge (€40 per maand) als andersom.

Let op! Per 01-01-2024 worden de abonnement kosten verhoogd en worden er naast de L en XL boeketten ook M boeketten toegevoegd aan het assortiment.

Ik wil mijn abonnement pauzeren

In een verbouwing, langere tijd op reis of om een andere reden even geen blijvende bloemen? Dat kan natuurlijk. Hier kan je een pauze aanvragen. Noteer daarbij tot wanneer je een pauze wilt. Wij komen het boeket ophalen voor €10 en bevriezen tijdelijk het abonnement.

Ik wil opzeggen of pauzeren

Wat jammer! Hier kan jij jouw abonnement pauzeren of opzeggen. Wij hanteren een maand opzegtermijn. De bloemen halen we op, als we in de buurt zijn. Je ontvangt nog één laatste factuur van ons. Het ophalen van de bloemen kost €10 bij een pauze en €15 bij het opzeggen van het abonnement.

Kan ik een boeket zonder vaas bestellen?

Nee, helaas. Onze boeketten worden met zorg geschikt door onze designer, meestal in oase. Dit doen we zodat de bloemen goed op hun plek blijven zitten tijdens transport. Om de kwaliteit te kunnen bewaren, leveren wij onze boeketten alleen inclusief vaas.

Je mag natuurlijk wel een boeket losse bloemen kopen. Mail naar info@reflower.nl voor meer informatie

Veelgestelde vragen over

Shop

Kan ik ook een losse vaas bestellen?

Jazeker! De verschillende vazen die wij aanbieden staan in de webshop onder het menu 'shop' bij vazen

Kan ik zakelijk ook via de shop bestellen?

Uiteraard. Net als het huren van onze boeketten is het ook mogelijk om onze blijvende bloemen te kopen.

Ik wil mijn boeket inleveren, hoe kan dat? (Refund)

Wil je jouw blijvende bloemen een tweede leven geven? Dan mag je de bloemen en vaas altijd weer inleveren. Bij Reflower kun je contact opnemen om jouw kunstbloemen in te ruilen en een refund te ontvangen.

De refund die jij ontvangt is maximaal 25% van de aanschafwaarde van het boeket. Het percentage wordt bepaald aan de hand van de waarde van het boeket. Om de waarde van het boeket te bepalen ontvangen wij graag diverse foto's van de bloemen en/ of de vaas via info@reflower.nl

Ik heb een boeket, maar niet bij jullie gekocht. Mag ik deze ook inleveren?

Dat kan! Iedere bloem verdient een tweede kans ongeacht de plek waar jij je aankoop hebt gedaan. Neem contact met ons op om de waarde te bepalen via info@reflower.nl

Veelgestelde vragen over

Cadeaubonnen

Kan ik Reflower cadeau geven?

Wat leuk dat je iemand blij wilt maken met een boeket blijvende bloemen.
Je kan Reflower abonnement cadeau geven voor minimaal 3 maanden of langer. Ook kan je een Reflower shop cadeau geven, hierbij bepaal je zelf het bedrag en de ontvanger kan in de shop blijvende bloemen en/ of vaas aanschaffen.

Welke cadeaubon is voor mij geschikt?

Wij bieden twee verschilende soorten cadeaubonnen aan, een abonnement cadeau of een shop cadeaubon.

Het abonnement cadeau is een cadeaubon voor 3 of 6 maanden een blijvende bloemen boeket inclusief wissel en bezorg- en ophaalkosten.

De shop cadeaubon heeft een tegoed is alleen te gebruiken in de 'shop' en te besteden aan de producten die te koop worden aangeboden. De cadeaubon met tegoed is niet te gebruiken voor de abonnementen, hiervoor is alleen het abonnement cadeau en de wissel bruikbaar.

Hoe lang is de cadeaubon geldig?

De verschillende soorten cadeaubonnen die wij aanbieden hebben geen vervaldatum.

Wanneer ontvang ik de cadeaubon?

Reflower cadeau geven? Leuk!

De Reflower abonnement cadeaubonnen zijn eenvoudig te bestellen en ontvang je binnen één werkdag in jouw mailbox.

De Reflower shop cadeaubonnen zijn ook eenvoudig te bestellen en ontvang je direct in digitaal in jouw mailbox . Het is mogelijk om de shop cadeaubon direct naar de ontvanger te sturen of gepland, bijvoorbeeld op de trouwdag of verjaardag. Zo vergeet je niet om het te geven. Geef je de cadeaubon liever zelf (fysiek)? Dan kan je de cadeaubon direct bestellen en ontvang je deze in jouw eigen mailbox.

Mijn cadeau-abonnement loopt af en ik wil mijn boeket graag houden. Hoe nu verder?

De maandelijkse kosten zijn vanaf €20,00 voor de bloemenhuur en €15,00 per wissel. 

Let op! Per 01-01-2024 worden de abonnement kosten verhoogd en worden er naast de L en XL boeketten ook M boeketten toegevoegd aan het assortiment.

De betaling is per automatische incasso.

Het huidige boeket mag natuurlijk blijven staan of je kan in de bloemenbieb een andere vaas met kunstbloemen uitkiezen.

Die wisselen we bij je aan de deur, op afspraak.

Wil je ons een e-mail sturen met jouw IBAN-nummer? Dan is het makkelijk te regelen. info@reflower.nl

Mijn cadeau abonnement loopt af. Wanneer worden mijn bloemen opgehaald?

We hopen dat je genoten hebt van je de blijvende bloemen.

Je ontvangt automatisch een e-mail aan het einde van de periode met het verzoek tot ophalen. De bloemen langsbrengen op ons kantoor in Amsterdam mag natuurlijk ook. Laat dit dat even weten via info@reflower.nl of bel 085-0041230.

Ik ben mijn cadeaubon kwijt, wat nu?

Wat vervelend. Wil je ons en mail sturen met de naam van wie je de cadeaubon hebt ontvangen en wanneer? Dan sturen wij de cadeaubon opnieuw op naar jou.

Kan ik mijn shop cadeaubon in delen opmaken?

Dat kan. Als je een product aankoopt waarvan de waarde lager is dan de waarde op jouw cadeaubon kan je het resterende bedrag een andere keer besteden. De cadeaubonnen die wij aanbieden hebben geen vervaldatum.

Veelgestelde vragen over

Ophalen en levering bieb

Waar en wanneer bezorgen jullie precies?

Wij bezorgen in Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht.

In Amsterdam bezorgen wij op werkdagen met de bakfiets. In de Randstad bezorgen wij meestal op woensdag.

Twijfel je of jouw adres valt binnen ons bezorgingsgebied? Of wil je de bloemen liever op een andere dag ontvangen? Neem even contact met ons op.

De geplande bezorging komt niet uit. Wat nu?

Geen probleem, dan plannen we de bezorgafspraak voor een ander moment in. De bloemen verwelken niet! Via info@reflower.nl kan je een nieuwe afspraak te maken.

Ik heb een nieuw boeket besteld, wanneer wordt het bezorgd?

In Amsterdam nemen wij op korte termijn contact met je opnemen voor een geschikt bezorgmoment.

Buiten Amsterdam zal je bestelling meegenomen worden in de eerstvolgende bezorgronde, meestal op woensdag. Je ontvangt van ons een track & trace code.

Nemen jullie mijn oude boeket meteen mee terug?

Ja, de bezorger wisselt direct jouw oude boeket om voor een nieuwe. De eventuele doos waarin het boeket vervoerd wordt, gaat dus ook direct weer mee terug.

Het boeket heeft schade opgelopen tijdens het transport, wat nu?

Wat vervelend. We vervoeren de boeketten met grote zorg, maar soms breekt er een vaas of stort er een boeket in. Neem even contact op, dan kijken kijken we samen naar een oplossing.

Veelgestelde vragen over

Ophalen en levering shop

Ik woon buiten jullie bezorggebied voor een abonnement, kan ik alsnog via de webshop bestellen?

Wat leuk dat je bij ons terecht bent gekomen. Woon je bijvoorbeeld in Friesland, maar wil je wel van onze blijvende bloemen genieten? Dat kan door jouw eigen blijvende bloemen te kopen in de shop en zelf te mixen en matchen.

Wat zijn de bezorgkosten?

Omdat gratis bezorging geen eerlijke prijs kan zijn, rekenen wij bezorgkosten voor iedere bestelling. Ongeacht de waarde van de bestelling zijn er altijd kosten aan het verzenden en verschuilen wij deze kosten niet in de prijs van onze producten. Gratis is nooit gratis.

Wat is de levertijd van mijn bestelling?

Het verzenden van jouw bestelling duurt gemiddeld 3 werkdagen. Je ontvangt van ons een track & trace code om te zien wanneer jouw pakketje binnen komt.

Ik wil mijn bestelling retour sturen, hoe moet dat?

Toch niet het juiste besteld? Stuur een email naar info@reflower.nl met jouw retour aanvraag en om welke producten het gaat, dan regelen wij een retourcode.

Je hebt hiervoor 14 dagen de tijd na ontvangst van jouw bestelling.

Wij zijn nog een klein bedrijf en willen graag de verkoopprijs zo laag mogelijk houden. Daarom verschuilen wij de verzend- en retourkosten niet in de prijs van onze producten. Dit betekent dat zowel de verzendkosten als de retourkosten voor de klant zelf zijn.

Veelgestelde zaken over

Zakelijk

Levert Reflower ook aan zakelijke klanten?

Natuurlijk. Reflower leent zich uitstekend voor de zakelijke markt. De helft van de 1.000 boeketten die in de bloemenbieb verhuurd worden, staan op zakelijke locaties.
Wil je ook duurzamere bloemen op kantoor op de balie, op de bar, in je winkel, bij de receptie of in de wachtkamer? Hier vind je meer informatie. 

Kan ik zakelijk ook via de shop bestellen?

Uiteraard. Net als het huren van onze boeketten is het ook mogelijk om onze blijvende bloemen te kopen.

Veelgestelde vragen over

Evenementen

Ik ben op zoek naar bloemen voor een evenement

Dan helpt Reflower graag met de aankleding. Van XXL boeketten tot kleintjes voor op tafel, alles is mogelijk. Een voorkeur voor een bepaalde kleur of bloem? Wij maken graag iets op maat. Geef je wensen door via info@reflower.nl of bel 085-0041230.

Wij gaan trouwen. Kunnen wij bij jullie bloemen huren?

Gefeliciteerd!
Natuurlijk willen wij helpen bij de aankleding van jullie mooiste dag. Even bellen om ideeën uit te wisselen? 085-0041230

Veelgestelde vragen over

Boeketten

Hoe houd ik mijn boeket schoon?

De vaas kan worden afgestoft of afgenomen met een vochtige doek. De bloemen zijn handgemaakt en dus kwetsbaar. We hebben daarom liever dat ze zo veel mogelijk met rust worden gelaten. Wij maken ze schoon wanneer ze weer terugkomen in de bibliotheek. Als het toch nodig is om ze schoon te maken, dep dan voorzichtig met een vochtige doek over de bladeren.

Hoe groot zijn de M,L,XL boeketten?

Voor ieder plekje in huis bieden wij blijvende bloemen. Een M boeket is het perfecte formaat voor op tafel. Wil je iets groter? Dan is een L boeket prachtig voor bijvoorbeeld op de keuken of grote eettafel. Voor een echte eye catcher in huis is een XL boeket het formaat dat je zoekt.

Mag ik mijn boeket ook kopen?

Het is fijn om te horen dat je enthousiast bent over je boeket. Natuurlijk mag je de blijvende bloemen kopen. Via info@reflower.nl kan je een prijsopgave opvragen.

De prijs voor het aankopen van het boeket wordt bepaald aan de hand van de waarde van het boeket en de periode dat jij het boeket al hebt gehuurd.

Je krijgt 25% van de kosten van de gehuurde periode van dit boeket, met maximaal een jaar, als korting op de aanschafwaarde van het boeket.

Mag ik verse bloemen aan het Reflower boeket toevoegen?

Nee, dat mag helaas niet.

Het toevoegen van water en verse bloemen aan de vaas komt de houdbaarheid van de Reflower boeketten niet ten goede en wij willen zo lang mogelijk onze bloemen kunnen verhuren, om onze milieu impact zo laag mogelijk te houden.

De bloemen worden geleverd in een keramieken vaas, zodat je niet ziet dat de stelen droog staan en in de vazen zit een speciale oase voor kunstbloemen, zodat de boeketten goed blijven staan tijdens het transport.

Bovendien kunnen stelen van kunstbloemen niet goed tegen water, omdat er ijzerdraad in zit.

Hoe worden de blijvende boeketten gemaakt?

Onze bloemist Marion schikt onze blijvende bloemen met precisie en aandacht voor detail tot een fleurig boeket.

Mag ik mijn boeket buiten zetten?

Liever niet.
De Nederlandse weersomstandigheden zijn niet optimaal voor onze boeketten. Vazen vazen waaien soms om, omdat er geen water in zit.

Als de vaas kapot gaat, dan rekenen we de inkoopkosten van de vaas. Daarom raden we aan om onze boeketten binnenshuis te houden en uit de buurt van open ramen of deuren te plaatsen. Op die manier kunnen we de levensduur van de bloemen en vazen maximaliseren.

Wil je toch heel graag een boeket buiten plaatsen? Neem even contact met ons op, dan kiezen we samen een zware vaas uit. info@reflower.nl

Wat moet ik doen als ik mijn gekozen boeket toch niet mooi vindt?

Dat is geen enkel probleem. We streven ernaar om onze klanten blij te maken. Zodra we in de buurt zijn, komen we het boeket omwisselen voor een vaas met bloemen die beter bij jou passen.

Mijn vaas is stuk gevallen, wat nu?

Wat vervelend dat de vaas kapot is. Bewaar de bloemen, die zijn veel kostbaarder dan de vaas. Het kan natuurlijk gebeuren. Je mag in de bibliotheek een nieuwe vaas uitzoeken. Wij rekenen de inkoopprijs van de kapotte vaas. Meestal ben je ervoor verzekerd via de inboedelverzekering.

Veelgestelde vragen over

Mijn account

Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Je kan je gegevens wijzigen door een email te sturen naar info@reflower.nl

Ik kan niet inloggen op de website

Herkent de website jouw e-mail adres niet? Dat kan gebeuren. We werken met een standaard website en dan staat er geen vinkje bij jouw e-mail adres.

We behandelen alle bestellingen persoonlijk en voegen de gegevens toe aan ons eigen klantensysteem. Je kan dus gewoon met hetzelfde email adres nog een keer bestellen - je hoeft niet ingelogd te zijn.

Veelgestelde vragen over

Betalingen

Welke betaalmethode accepteert Reflower?

Bestel je een boeket via onze website dan kan je op factuur betalen of direct via Ideal of creditcard.

De maandelijkse betaling van het abonnementsgeld gaat via automatische incasso.

Wanneer ontvang ik de factuur?

Wij versturen facturen rond de 23e van de maand.
Als je gebruik maakt van automatische incasso, vindt de afschrijving enkele dagen nadat je de factuur ontvangen hebt plaats. Openstaande facturen worden binnen 14 dagen betaald.

Een andere vraag?