Investeerdersupdate Reflower CrowdAboutNow

Investeerdersupdate Reflower CrowdAboutNow

Beste investeerder,

Graag brengen we je op de hoogte van de laatste ontwikkelingen bij Reflower, het initiatief dat je steunt via CrowdAboutNow en waarvan je deze week een terugbetaling ontvangt. Dankzij 170.000 euro hebben we flinke stappen kunnen zetten in het vergroten van de impact van duurzame bloemenbieb.

Verdubbeling:
Het aanbod in de bloemenbieb is gegroeid naar 600 vazen, het aantal klanten is verdubbeld. Er zijn veel nieuwe zakelijke klanten bijgekomen. We hebben veel gedaan. We organiseren bijvoorbeeld een expositie We organiseren een expositie voor stadsdeel Amsterdam West en de ondernemersverenigingen ism The Flowerbikeman. Zijn bloemenfietsen staan op een leuke route, waarmee de ondernemers en de Gemeente Amsterdam bewoners bedanken voor hun geduld tijdens wegwerkzaamheden en hopelijk trekt FlowerPower West veel nieuwe bezoekers. Op alle scholen hebben we kleurplaten uitgedeeld voor een kleurwedstrijd.

 

 

Circulair en sociaal:
Maar dat is niet alles. Reflower is initiatiefnemer van de Club van Circulaire Ondernemers, waarmee we een pop-up hebben geopend tijdens de Week van de Circulaire Economie en veel positieve media-aandacht hebben gekregen. We leren van elkaar, inspireren anderen tot circulair ondernemen en zijn uitgenodigd door het Ministerie van Infrastructuur om het in Trouw verschenen opiniestuk toe te lichten. 

 

 

Op Valentijnsdag mochten we Reflower presenteren op het ABN-AMRO OPEN, wij zijn lid van Social EnterpriseNL, waar ABN AMRO Founding Partner van is. Zij hebben de missie dat sponsoring versnelt en wij hebben de bezoekers blij gemaakt met liefdevolle foto’s onze blijvende bloemenboog.

 

 

Samen kom je verder:
Het Reflower team is uitgebreid naar zeven mensen, met accountmanager Carolien Kommeren, die op pad gaat om zakelijke klanten te werven. Operationeel manager Marene Schram regelt alles van bloem tot bezorging. Daarnaast werkt Projectmanager Joyce Ruigrok mee aan alle activiteiten. Marion van der Mast stelt onze boeketten samen. Bezorgers Tom en Jazz fietsen lekker door Amsterdam om alle vazen te wisselen aan de deur.

 

 

We leveren van Den Helder tot onder Rotterdam en in Utrecht, op dinsdag met een logistieke partner. Ik probeer Reflower sneller te laten groeien, want met meer klanten, meer bezorgingen en meer zichtbaarheid, vergroten we onze impact. We hebben in 2022 60.000 kg CO2 uitstoot bespaard en 90.000 kg bloemenafval. Ook een hoogtepunt uit 2022, we hebben het Reflower Impact Report gelanceerd.

 

Return | Refund | Refill:
De groei gaat echter niet zo snel als we hadden gehoopt. We hebben te maken met flinke logistieke uitdagingen, daar werken we hard aan om ze op te lossen. Het automatiseren van alle processen die gekoppeld zijn aan het platform is ingewikkeld, vanaf maart hopen we hier flinke stappen in te kunnen zetten.

Om de groei te versnellen, gaan we binnenkort ook blijvende bloemen en kunstplanten verkopen. Om 100% circulair en Zero Waste te blijven, worden deze boeketten verkocht met statiegeld. Klanten die toe zijn aan een nieuw boeket, kunnen de bloemen retourneren en krijgen een refund van max. 25% van het aankoopbedrag, dat ze kunnen besteden in de webshop. Zo blijft hun vaas gevuld en worden er geen blijvende bloemen weggegooid. Ingeleverde bloemen worden schoongemaakt en opnieuw gebruikt in de bloemenbieb. Wij zijn het eerste bloemenbedrijf dat gebruikte kunstbloemen retour neemt en een refund aanbiedt. Return - Refund - Refill.

 

Reduce | Re-use | Reflower:
Reflower blijft een Flowers-as-a-Service - platform. We geloven dat dit business-model de verandering van de lineaire economie naar de circulaire economie zal versnellen. In Nederland, het bekendste bloemenland ter wereld, is het best uitdagend om een duurzamer alternatief voor de vervuilende sierteelt te lanceren. Er komt steeds meer aandacht voor de negatieve klimaatimpact die ingevlogen bloemen en bloemen uit de kas hebben. We proberen om op een vrolijke en transparante manier een goed voorbeeld te geven. Met een sterk merk, enthousiasme en een hele lange adem gaat het vast lukken om meer Nederlanders te laten genieten van onze blijvende bloemen.

Ambassadeurs:
We willen graag nieuwe leden en zijn vooral op zoek naar zakelijke locaties ( in de Randstad) die een zero waste bloemenbeleid willen voeren. We hebben de capaciteit om op te schalen. Heb je een mooie lead of leuke tip? Staan er nog verse bloemen op de balie bij het bedrijf waar je werkt, of bij de tandarts? Geef het door, dan nemen wij contact op.

Nieuwe particulieren zijn natuurlijk ook van harte welkom.
Levert jouw lead een nieuwe abonnee op? Dan belonen we je graag.

Bedankt voor de steun en we houden je graag op de hoogte van de ontwikkelingen in de toekomst.

Met fleurige groet, namens team Reflower,

Ellyne Bierman
Founder


ellyne@reflower.nl

Terug naar blog