The ones to watch

The ones to watch

Voorafgaand aan de uitreiking van de EY Entrepreneur of the Year waren we uitgenodigd voor een pre-ontvangst voor vrouwelijke ondernemers.

Heleen Dura - van Oord, Jolanda Degen en Evelien Kahn deelden visie, tips en ervaring over het schalen van bedrijven en hoe je een exit kan voorbereiden. Onder leiding van Karin Loohuis van EY en Yvette Keulemans Van Lanschot Kempen Private Banking

Luisterende oren van leuke vrouwen, die allemaal een eigen onderneming hebben. 38% van de bedrijven zijn van vrouwen. 10% van het geleende geld gaat naar vrouwen en maar 2% van het durfkapitaal, Venture Capital.

Dat is een probleem. Een oplosbaar probleem. Want ook vrouwelijke ondernemers hebben investeringen nodig om hun bedrijf te schalen en te laten groeien. Vandaar de onces to watch.

We komen eraan! Het duurt misschien iets langer. We willen er laten zien dat onze service of product de moeite waard is. Zonder te bluffen. Maar dan! Erop en erover.

Dit jaar zijn de EY prijzen uitgereikt aan een voltallig mannelijk podium. Dat gaan we proberen te veranderen in de komende jaren.

Desalniettemin ben ik vet trots op mede impact ondernemer Sander de Klerk van The Good Roll | B Corp die samen met Melle Schellekens wc papier maakt en verkoopt met impact. Van Bamboo dat lekker snel groeit, in Afrika om daar werkgelegenheid te creëren en winst terug te geven in ruil voor schoon sanitair. Het merk is grappig, gezellig en ik veeg graag met ze af!

De Impact Award ging naar Bas Turk van TommyTomato die gezonde schoollunches leveren. Kinderen die gezond leren eten, hebben een langer, vitaler leven. Investeer in de basis en bespaar later miljarden gezondheidszorg kosten.

Beide bedrijven zijn onderdeel van het GO!-NH netwerk.

En dan op deze foto:
Angela Ursem van Food for Skin | B Corp . Zij maakt van groente cosmetische gezichtsverzorging. Producten die lekker ruiken, fijn smeren. Met allen natuurlijke ingrediënten.

Claire van Beek van Moodies Undies, die heeft een nieuwe categorie menstruatie producten namelijk onderbroeken in Nederland geïntroduceerd. Niet alleen onderbroeken maar ook bikini’s en badpakken. En per onderbroek scheelt dat ongeveer 150 maandverbandjes. Die niet geproduceerd en weggegooid hoeven te worden. Bovendien scheelt het schaamte. Ook fijn, vooral voor jonge meiden. De nieuwste innovatie zijn broekjes die geschikt zijn voor lichte incontinentie. Ook een taboe. Maar wel fijn dat daar een oplossing voor is.


Grote dank aan EY voor deze geweldige dag en avond in Studio 21. Volgend jaar doen we graag de decoratie met kunstbloemen uit van Reflower, de duurzame bloemenbieb 😊

hashtagey hashtageotY hashtagfemalefounders hashtagvcode hashtagentrepreneurs hashtagentrepreneuroftheyear
Terug naar blog