Spannende dag: Bekendmaking Initiatief van het Jaar

Spannende dag: Bekendmaking Initiatief van het Jaar

Zo’n spannende dag... de eerste mail van vanochtend begint met ‘beste finalisten’

Reflower is geslecteerd als één van de zes kanshebbers op de prijs INITIATIEF VAN HET JAAR van de Sustainable Brand Index™ .

De kans dat we winnen is niet zo groot... de andere kandidaten zijn Ikea, Auping, Hak, asr verzekeringen en Pieter Pot, met veel werknemers, budget, reclamebureaus en 1.000en klanten, maar dat m’n circulaire initiatief hier tussen staat is zo cool.

Dit is een prijs voor branding en communicatie en ik ben er zo trots op dat Reflower genomineerd is!!
Echt een mijlpaal! 💚💐

Over deze prijs:
Sinds 2014 kent Sustainable Brand Index™ een juryprijs toe genaamd Initiatief van het Jaar - ter ere van een initiatief op het gebied van duurzame branding en communicatie. De juryprijs maakt deel uit van Sustainable Brand Index™, Europa's grootste onafhankelijke onderzoek op het gebied van merken en duurzaamheid.

Het online event is donderdag 25/3 tussen 15:00-16:00. Als je mee wilt kijken, inschrijven via link in de comments.

Merk: Reflower, de duurzame bloemenbieb
Vaas: Return to Sender (RTS)

 Update: 

Pieter Pot wint SBI Initiatief van het Jaar- verkiezing

Dit jaar heeft Sustainable Brand Index ™ de juryprijs uitgereikt aan Pieter Pot in de ‘Initiatief van het Jaar’-verkiezing. Deze vakprijs is een eerbetoon aan een uitzonderlijk duurzaam initiatief op de Nederlandse markt.

Pieter Pot, de eerste online supermarkt die zijn producten in circulaire verpakkingen aanbiedt, daagt de status quo uit om ‘verpakkingsvrije boodschappen’ beschikbaar te maken voor de massaconsument. Pieter Pot heeft de laagste CO2-voetafdruk om boodschappen te doen voor de consument en dit wil Pieter Pot graag mainstream laten worden.

Pieter Pot slaagt erin om de steeds groter wordende ergernis rondom verpakkingen om te zetten in schaalbaarheid en dat in een indrukwekkend tempo. De jury bewondert het originele concept, en vooral het feit dat Pieter Pot het licht en leuk maakt. De propositie is makkelijk te begrijpen met een zeer sterke branding en naamgeving. Het verhaal achter Pieter Pot getuigt van visie en de jury is zeer onder de indruk van de drive en de ambities van Jouri Schoemaker & Martijn Bijmolt, de mannen achter Pieter Pot. Daarom gelooft de jury dat Pieter Pot mainstream kan worden en vindt dan ook dat Pieter Pot de absolute winnaar is van SBI Initiatief van het Jaar 2021.

Tweede prijs is voor het helpende bord van HAK

HAK heeft op basis van wetenschappelijke inzichten van Wageningen University & Research een bord ontwikkeld dat kinderen helpt meer groenten te eten. Het is een oplossing die nog niet bestaat.

Net als de groenten van HAK moest ook het bord van zo dichtbij mogelijk komen. HAK wilde graag dat het een lokaal product zou zijn.

De jury vindt het initiatief van het helpende bord van HAK inspirerend! Het is innovatief, het kan een langdurige impact hebben en het is met liefde en aandacht neergezet. Over alle aspecten heeft HAK goed en zorgvuldig nagedacht en dat vindt de jury bewonderenswaardig. HAK draagt op een spannende en verrassende wijze bij aan gedragsverandering om mensen meer plantaardig te laten eten.

Aupings verhaal van anderhalf miljoen matrassen wint de derde prijs

Auping wil bewustwording bij mensen creëren voor het enorme milieuprobleem dat afgedankte matrassen veroorzaken. Daarom heeft Auping het Verhaal Van 1,5 Miljoen matrassen gelanceerd rond de introductie van ’s werelds eerste circulaire matras Auping Evolve. In het verhaal vormden oude matrassen de drager van Aupings nieuwe boodschap.

De jury vindt Aupings verhaal een indrukwekkend voorbeeld van een impactvolle launch van een volledig circulair product. Het getuigt van een enorme hoeveelheid lef om je product totaal opnieuw uit te vinden en Auping doet het!

De jury roemt de creatieve campagne waarin oude matrassen worden gebruikt om het verhaal te vertellen. Auping trekt met deze campagne op een impactvolle manier de aandacht voor recycling van matrassen. De jury geeft Auping de derde plaats voor de SBI Initiatief van het Jaar 2021- vakprijs.

Reflower ontvangt een eervolle vermelding

Reflower staat voor ‘Flowers as a Service’ met kunstbloemen, een alternatief voor verse bloemen dat de bloemenindustrie uitdaagt om te verduurzamen. Reflower moedigt mensen aan om mee te doen aan de circulaire economie.

De jury bewondert de sympathieke startup met een enorm zware opgave, namelijk het doorbreken van het taboe op kunstbloemen. Dat doet Reflower op een verfrissende wijze en dat vindt de jury fantastisch.
De jury is onder de indruk van het concept en ziet op termijn Reflower uitgroeien tot een nieuwe standaard: minder verse bloemen, meer kunstbloemen.
Om deze reden geeft de jury Reflower een eervolle vermelding als het gaat om het SBI Initiatief van het Jaar 2021.

Terug naar blog