Social Enterprise NL - De kracht van samenwerken.

Social Enterprise NL - De kracht van samenwerken.

De kracht van samenwerken.
Reflower is lid van Social Enterprise NL, waar Buy Social een onderdeel van is. Inkopers van kleine en grote bedrijven worden gestimuleerd om bij sociale, innovatieve en duurzame bedrijven in te kopen. Zoals consumenten met hun portomonee ( ik vind die uitdrukking stom, maar zo is het wel) stemmen, is die stem van bedrijven veel krachtiger.



Op vrijdag 8 april was ik bij de Buy Social Breakfast meeting waar ik Reflower, de duurzame bloemenbieb als Product as a Service, onderdeel van de circulaire economie mocht presenteren. Een abonnement op kunstbloemen voor zakelijke klanten én particulieren.

Directeur Sociale Enterprise Stefan Panhuijsen en Amsterdam Impact Manager Egon Van Wees hebben een mooi netwerk event ontwikkeld.
IKEA en ABN AMRO Bank N.V. ABN AMRO Sustainable Impact Fundvertelden over hun samenwerking met sociale ondernemingen. Gelukkig hebben zij onze blijvende bloemen al staan op kantoor. De koplopers!

Amber Westerborg van The Student Hotel gaf een heerlijke presentatie over alle duurzame stappen die zij nemen. Uitleggen aan 4sterren klanten dat ze met The Good Roll vegen… dat scheelt bossen bomen! Storytelling is key!

Zo is dat ook met mijn bloemen. We kunnen nog beter uitleggen aan klanten en gasten dat het een bewuste keuze is om geen verse bloemen meer te gebruiken om en voor onze ‘zero waste’ oplossing te kiezen. Net zo mooi, maar net anders. Met veel minder C02 uitstoot, meer gemak en een goede story.

Ondertussen hebben we in de Hallen onze kraam opgebouwd voor de Impact Market, georganiseerd door Amsterdam Impact en Gemeente Amsterdam en de Impact Hub Amsterdam. Samen met 30 duurzame, sociale en inclusieve initiatieven hebben we het idee achter Reflower uitgelegd aan de vele bezoekers.

Tijdens het Buy Social XL Event dat tegelijkertijd plaatsvond, mocht ik Reflower nog een keer pitchen. Een goed voorbeeld, sprankelend en toch weer zenuwachtig. Stiekem hoop ik dan op 10 nieuwe inschrijvingen, de bezoekers in de zaal vinden het altijd een heel goed idee… maar niemand wordt direct lid van de duurzame bloemenbieb. Terwijl het proefabonnement €15 is en je de blijvende bloemen 3 weken vrijblijvend mag proberen! Vind ik nog steeds een zeer schappelijk aanbod om de keuze voor een duurzamere levensstijl te maken! Doe jij mee?

Met Rebecca van Zuylen & Jazz Cudogam
Vazen: Return to Sender (RTS)

#storytelling #buysocial #circulaireeconomie #PaaS #reflower#sustainable

Terug naar blog