Reflower genomineerd Sustainable Brand Index

Reflower genomineerd Sustainable Brand Index

INITIATIEF VAN HET JAAR Sustainable Brand Index™

De juryprijs ter ere van een uitmuntend initiatief binnen duurzame branding en communicatie.

Reflower zit bij de laatste 6 genomineerden van de 41 initiatieven die onder de loep zijn genomen.

 

De finalisten voor de vakprijs ‘SBI Initiatief van het Jaar 2021’ zijn bekend. De juryprijs, een initiatief van Sustainable Brand Index, wordt dit jaar voor de tweede maal uitgereikt op donderdag 25 maart 2021tussen 15.00-16.00 uur. Aanmelden voor de online bekendmaking kan via deze link.

Dit zijn de finalisten:

- Reflower

- Bring Back Friday- IKEA

- Het verhaal van 1,5 miljoen matrassen- Auping

- Duurzaam Wonen (Dit is de tijd van doen)- ASR

- Het Helpende Bord- HAK

- Pieter Pot

Sinds 2014 kent Sustainable Brand Index™ een juryprijs toe genaamd Initiatief van het Jaar (Venture of the Year) - ter ere van een initiatief op het gebied van duurzame branding en communicatie. Het doel van deze prijs is om een initiatief onder de aandacht te brengen dat een positieve impact heeft op mens, maatschappij of milieu en dat kan worden gezien als een voorbeeld of inspiratie voor andere actoren op de markt. De juryprijs maakt deel uit van Sustainable Brand Index™, Europa's grootste onafhankelijke onderzoek op het gebied van merken en duurzaamheid. De juryprijs wordt jaarlijks uitgereikt in Zweden (Årets Insats, sinds 2014), Noorwegen (Årets Bidrag, sinds 2020) en Nederland (Initiatief van het Jaar, sinds 2020).

 

NOMINATIES & JURY

Nominaties zijn open voor het publiek en een jaarlijks samengestelde jury neemt de uitdagende taak op zich om elke nominatie te beoordelen. De jury bestaat uit experts in de industrie die dagelijks met duurzaamheid, branding en / of communicatie werken. Nominaties waren open tussen 1 december 2020 - 1 februari 2021. De top 3 nominaties en overall winnaar van Initiatief van het Jaar 2021 zullen worden uitgereikt tijdens de lancering van Sustainable Brand Index ™ 2021 in Nederland op 25 maart 2021.

 

CRITERIA

Nominaties kunnen bestaan uit een initiatief, campagne of product dat in het afgelopen jaar (2020-2021) is gelanceerd. Houd er rekening mee dat initiatieven die nog gepland staan om in de toekomst (na februari 2021) te worden gelanceerd, niet kunnen worden genomineerd. Nominaties worden systematisch geëvalueerd op basis van een reeks criteria. De criteria voor 2021 zijn:

  • Innovatie - test het initiatief iets nieuws en / of daagt het bestaande normen uit binnen de sector waarin het zich begeeft?

  • Betrokkenheid - creëert het initiatief consumentenbetrokkenheid en / of stimuleert het een duurzamer gedrag?

  • Impact - heeft het initiatief het potentieel om blijvende positieve verandering teweeg te brengen?

  • Creativiteit - onderscheidt het initiatief zich door zijn creatieve uitvoering - bijv. ontwerp, branding of communicatie?

Het doel van de prijs, zo zegt SBI, is om duurzaamheidswerk en communicatie aan te moedigen en zichtbaar te maken. Het gaat daarbij om initiatieven die een verschil maken voor mens, maatschappij of het milieu in Nederland.

JURY 2021

Leontine Gast - CEO at The Terrace
Maurits Groen - Co-founder of WakaWaka & Kipster
Roderick Mirande - Senior Redacteur Adformatie
Sander Veenendaal - Founder of Heldergroen
Ewa Skotnicki - Head of Brand at Fairphone
Annemarije Tillema - Country Director The Netherlands at Sustainable Brand Index

 

WINNAAR & AWARD 2021

De resultaten worden bekendgemaakt tijdens de lancering van Sustainable Brand Index 2021 in Nederland op 25 maart 2021.

 

Terug naar blog