GAMECHANGERS: een SUPERmarkt met klassiekers, maar dan duurzamer.

Pindakaas zonder palmolie, koffie zonder bijsmaak want de boeren krijgen eerlijk betaald en tonijn die wordt gevangen zonder bijvangst.

Bananenbrood dat wordt gemaakt van afgekeurde bananen. Als in een kist een paar bananen met vlekjes zitten, wordt de hele kist afgekeurd. SUNT | The banana factory redt de bananen van verspilling én maakt van deze bananen goddelijk lekker bananenbrood.

In veel supermarkten kan je een bosje rozen kopen. Die zijn goedkoop en zien er leuk uit. Die rozen worden meestal geteeld in Kenia of Ethiopië. Een paar weetjes over die rozen.
1. De vrouwen die op de plantages werken, krijgen te weinig betaald, onder de armoede ondergrens van €1,90 per dag.
2. Nederlandse rozenkwekers hebben vaak inventieve belastingconstructies zodat ze daar weinig belasting hoeven te betalen.
3. Er worden pesticiden gebruikt die in de EU al jaren verboden zijn.
4. Het telen van rozen kost veel water. Water is schaars in Afrika, dat kunnen ze beter gebruiken om voedsel te kweken. Ook de visserij heeft niet genoeg water meer om te vissen.
5. Ze worden per vliegtuig ingevlogen.

Al die moeite om de rozen in de supermarkt te krijgen om ze na een week weer weg te gooien.

We change the game!

Blijvende bloemen kan je huren en als je erop bent uitgekeken, bestel je de volgende bos, die we langs komen brengen. Geen verspilling.

You make the change.

Kies voor de duurzame opties. Consumenten hebben macht. Macht door de keuzes die je maakt. Kies voor palmolievrij, kies voor plantaardig, kies voor eerlijke producten.

‘s Werelds eerste supermarkt die zich met recht SUPER mag noemen is geopend op de Herenstraat 12 in Amsterdam.


Thanks Annabel Hoogendoorn en Laura Hoogland dat ik met Reflower, de duurzame bloemenbieb de SUPERmarkt mag opfleuren.

We change the game, you make the change! #wechangethegame

SUPER SERIOUS IMPACT!

De jonge merken willen met de campagne de grote merken in de voedingsindustrie uitdagen. ‘’We zijn blij met Albert Heijn als partner van onze SUPERmarkt. Albert Heijn staat bekend om zijn ambitieuze doelstellingen op het gebied van duurzaamheid en geeft graag een podium aan duurzame initiatieven. Meer dan vijftien van de merken die je in onze SUPERmarkt ziet, zijn al verkrijgbaar bij Albert Heijn, en hopelijk zijn ze dat straks allemaal!’’ Aldus Hoogland.

Een overzicht van alle betrokken merken die zich inzetten voor een duurzamere, gezondere en eerlijkere keten vind je terug op wechangethegame.nl en zijn o.a. verkrijgbaar in de pop-up SUPER-markt op de Herenstraat 12, in Amsterdam van 3 t/m 19 september.

Deelnemende merken:
SUNT Food
Moyee Coffee
Mister Kitchen
Lazy Vegan
Fish Tales
Grünten
Max’s Organic Mints
SKOOP ijs
Magie Creations – BrewBar
Seamore
The LEKKER Company
Wild West Land
Smyle
Farm Brothers
Willicroft
Yogi Yousef
Wilder Land
Boon Food
Mayoneur
BeLeaf
Snack with benefits
Handsoff
Be Frank
The Lickin company
Marcel’s green soap
Chocolate makers
Dano bio
Verspilling is verukkelijk
Candy converters
De fruitmotor
Donny craves
GRO together
Instock
Intelligentfood
Pineut
The Ketchup Project
Van eigen deeg
Wholy Greens
Yespers
Botanic bites
Reflower
Fruitfunk
De Prael
De Koekfabriek
De Kleine Keuken
Rotterzwam