We hebben de Reflower Crowdfund succesvol afgerond.
288 mensen hebben samen €169.560 geïnvesteerd. Daar gaan we vazen met blijvende bloemen van toevoegen aan de duurzame bloemenbieb. Op naar de 1.000 leden.
De campagne heeft voor veel bekendheid gezorgd. Steeds meer mensen realiseren zich dat verse bloemen niet duurzaam zijn. We hebben veel nieuwe leden mogen verwelkomen die genieten van onze blijvende bloemen. Vanaf maart kunnen we jou ook blij maken met onze bloemen, schrijf je in!
Heel veel dank aan de investeerders, media en volgers voor het delen van m’n berichten. Het circulaire alternatief voor de sierteelt industrie krijgt steeds meer aandacht. Tijdens de Week van de Circulaire Economie hebben we presentaties gegeven over de ontwikkelingen: van bezit naar gebruik, zonder afval door een abonnement op kunstbloemen af te sluiten. Gemakkelijk, mooi en duurzaam.
Maandag is het Valentijnsdag, een van de belangrijkste dagen voor bloemisten. Rozen zijn dit jaar schaars en erg duur, door de hoge gasprijs en luchtvrachtproblemen. Uit het AD van gisteren blijkt ook nog dat een Valentijnsboeket is een bosje gif is. Een onderzoek van Pesticide Action Netwerk. De bloemen werden gekocht bij Fleurop, deBloemist, Topbloem, Albert Heijn en Jumbo, en onderzocht op bestrijdingsmiddelen. De bloemen zagen er prachtig uit en dat heeft een reden. Bij de gemengde boeketten werden 25 verschillende gifstoffen gevonden en bij de rozen gemiddeld 17. In alle twaalf onderzochte boeketten werden resten van bestrijdingsmiddelen gevonden. Volgens PAN is het zo erg dat uitgebloeide bloemen niet in de gft-bak thuishoren, maar bij het restafval.
Gelukkig komt hier steeds meer aandacht voor. Reduce. Re-use. Reflower. 💚♻️💐
@pesticideaction @pan_europe AD.nl CrowdAboutNow Circl NL Social Enterprise NL Impact Hub Amsterdam GO!-NH thegreenlist.nl RetailTrendsdeOndernemer.nl BtoB Vegan Business News FONK Magazine Duurzaam Noord-Holland Amsterdam Impact Voordewereldvanmorgen.nl Het ParoolReturn to Sender (RTS)