Tadaaa! Met stip op 7 binnengekomen in de marketing boeken top 100, het nieuwste boek van Marjolijn Meynen en Ed R. Stibbe RM: Duurzame Verleiding.
Verduurzaam de massa, grijp de kassa. Het marketingboek voor duurzame ambities.
Marjolijn Meynen en ik hebben een gesprek gehad over de tools en technieken hoe we mensen kunnen verleiden tot de goede keuze. Reflower, de duurzame bloemenbieb staat in het boek. Wauw!
Tip: maak het gezellig en gemakkelijk. Zorg ervoor dat je merk een vrolijk humeur heeft.
Speel in op de behoeftes van de klant - en de doelgroepen zijn in een nieuw duurzaamheidsadoptiemodel geplot.
9% de pioniers
29% de klimaat kampioenen
20% de status bewuste verduurzamers
34% de gezellige structuurzoekers
8% de bescheiden burgers
Het boek heb ik gisteren gekocht, dus nog niet gelezen, maar dat heeft Rupert Parker Brady wel gedaan en hij schreef deze recensie.
Bestellen kan hier: https://lnkd.in/gXFUP7SM
“Ik was dan ook aangenaam verrast toen Marjolijn Meynen mij een jaar geleden vertelde dat ze samen met Ed R. Stibbe RM vakgenoten wilde overtuigen de beweging te maken naar het vermarkten van duurzame producten met de kracht van duurzame verleiding. Een marketingboek over hoe je duurzame ambities kunt realiseren bestond nog niet. Tot vandaag.
'Duurzame verleiding' is een knap geschreven handboek dat laat zien hoe je verleiding kunt gebruiken om verandering te versnellen.
Met praktische tips en aansprekende voorbeelden vertellen de auteurs hoe je een duurzame strategie vertaalt naar winstgevende waarde voor de klant, de wereld en het team met wie je het doet.
Ik maak een diepe buiging: het is zeer toegankelijk en kent een glasheldere opbouw. Het door Marjolijn en Ed bedachte Duurzaamheids Adoptiemodel is een handige indicator die marketeers helpt te bepalen op welke groepen consumenten ze zich moeten richten, en hoe je effectief kunt segmenteren en positioneren. Het is een wel een kwestie van lange adem. Dat vereist lef.
Ik kan het boek iedereen aanraden die vanuit oprechte intenties de wereld beter wil maken met een gezonde business case. Zonder te drammen, te dreigen of groepen uit te sluiten. Laat niet je oren hangen naar aandeelhouders maar durf te investeren. Wees consistent en sta voor je overtuiging. Hopelijk wordt de wereld met deze aanpak een stuk 'Leefzamer'.”
hashtag leefzaam hashtag duurzaamheid hashtag marketing hashtag lucratief hashtag vanduuren hashtag merken
Uitgeverij Van Duuren Psychologie & AnderZ Van Duuren Media
Vaas van Nic&Mic - The Art of Upcycling met bloemen van Reflower.
Blijvende bloemen, echte kunst!