Drie keer heb ik Marjolijn Meynen ontmoet. De eerste keer gaf ze een gastles tijdens College for Brand Management bij het Rijksmuseum. De tweede keer hadden we een superleuke samenwerking tussen JAN Magazine x de Bijenkorf. En nu kwam ze bij mij op kantoor. Wauw!! Voor een interview over Reflower.
Een Marketing Director in hart en nieren die een boek schrijft over De Duurzame Verleiding. Precies waar ik in geloof. Het sexy maken van de circulaire economie. Het verleiden van klanten, met als voordeel dat de service of het product goed en groen is.
Gelukkig heeft Marjolijn dit boek geschreven, samen met Ed R. Stibbe RM, want zij kan met deze steen in de vijver, een golf veroorzaken.
Denk je eens in: als alle marketeers en reclame professionals zich inzetten voor het vergroenen van grote merken en het vergroten van groene merken. Dan ziet de wereld er al snel een stuk beter uit.
Ik merk dat ik liever bestel bij een grappig bedrijf dan bij zeikerds. Ik hou van nieuwkomers, van opschudders, van mensen die merken maken die het beter willen doen, op een grappige manier. Als ik fan ben, wil ik er ook graag over vertellen. Word of Mouth werkt nog steeds als een trein.
Dit boek komt na de zomervakantie uit.
Maar je kan het nu alvast bestellen.
Dat lijkt me nou echt een goed idee, de laatste dagen voor de zomervakantie, alvast een goed voornemen voor het nieuwe jaar. Kan gewoon bij Managementboek.nl. Hét marketingboek voor duurzame ambities.
Samenvatting De Duurzame Verleiding
Duurzaamheid is hot. Maar de marketing van duurzame producten vaak not.
Ed Stibbe en Marjolijn Meynen zijn ervan overtuigd dat drammen en dwingen niet helpen om de wereld duurzamer en leefbaarder te maken. Verleiden juist wel. Verleiden versnelt verandering en helpt een duurzame strategie te vertalen naar winstgevende waarde voor zowel klant, de wereld als je team. Kortom: goede marketing leads the way.
Beide auteurs zijn grote namen in de marketing- en reclamewereld. Met hun kritische kijk en originele insteek helpen ze je met hun boek op de duurzame weg met verrassende inzichten, handige modellen, de beste verleidingstrucs en inspirerende cases, in zowel B2B, B2C als not for profit.
Ik wil graag een boek weggeven (gewoon zelf gekocht) - aan een LinkedIn volger. Verleiding kunnen we samen leren, door te oefenen. En oefening baart kunst( bloemen). (moet ik dus wel om lachen, maar ik een beetje cheesy).
Schiet maar raak in de comments - wie weet win jij een boek met een maand een boeket van Reflower, de duurzame bloemenbieb - want blijvende bloemen zijn een goede groene verleiding.
Mailen mag ook naar info@reflower.nl als je liever anoniem mee wilt doen.
reflower.nl
Van Duuren Management