Blog over het artikel in JAN Magazine

Blog over het artikel in JAN Magazine

Eén keer ben ik gestopt met een baan, tegen mijn zin in. Het boterde niet met een collega. Dat was ik niet gewend. Ik had juist altijd veel vriend(inn)en gemaakt bij de uitgeverijen waar ik werkte, vooral met Willemijn Boshouwers was het enig!

Het was gek om op een zaterdagochtend mijn bureau leeg te maken, de laatste e-mails af te handelen en weg te sluipen. Geen afscheid.

The last straw, that broke the camels back. De laatste druppel, die de emmer deed overlopen. Het was een vervelende situatie en ik heb er lang van bij moeten komen. Vooral omdat het met mijn collega's op onze Sales/Marketing kamer zo ontzettend leuk was, Anoek van Ree, Lotte Oudhuis en Milena van Tintelen. Omdat ik met heel veel plezier heb samengewerkt met mijn manager Corine d'Haans, de redacteuren, online en de art direction.
Mijn abonnement op JAN heb ik lang gehouden, een fan van het eerste uur blijft. De inhoudelijke artikelen zijn ijzersterk. Columns & fotografie: een tien.

Het is zeven jaar later, het merk is verhuisd naar Hearst Netherlands. Er is een nieuwe hoofdredacteur Josephine Kay, er werken nieuwe mensen en het magazine wordt zelfs op duurzamer papier gedrukt.


Ik was blij verrast toen Joanne Wienen me benaderde voor een artikel over crowdfunding in JAN. En wat fijn dat ze het verhaal helemaal heeft opgeschreven zoals ik het proces heb ervaren. En een fotoshoot met Brenda van Leeuwen. Wauw.

Dolblij dat het gelukt was om het geld op te halen. Maar weken van slapeloze nachten, waarin ik als een havik op de website van CrowdAboutNow zat te loeren, zouden we het doelbedrag wel halen? En nu weer - want we moeten terugbetalen.

Uit het interview:
❤❤ Maar het ingewikkeldst vond ik hoe het mijn relaties beïnvloedde. Ik wist van iedereen in mijn vriendenkring of ze wel of niet geïnvesteerd hadden. Je moet echt aan iedereen vragen om mee te doen.

Als ik eerlijk ben, zou ik het nu anders doen. We hebben inmiddels vijfhonderd klanten, duizend vazen en werken samen met grote merken, omdat Reflower nu in de volgende fase zit. We draaien een jaaromzet van een half miljoen en passen andere vormen van financiering toe. Voor startende ondernemers, zeker in de duurzame sector, kan crowdfunding een ongelooflijke duw in de goede richting zijn. Het heeft Reflower in ieder geval veel gebracht. ❤❤

De volgende fase.
Pitchdeck wordt gemaakt.
Focus op strategie. Marene Schram, Savannah Telemaque, Isabelle Pronk en ik hebben dolle plannen. B-corp certificering met Bibi Looijestijn. Berekeningen en rekenmodellen met Elisa Achterberg.

Focus op het leggen van de juiste connecties met geïnteresseerde investeerders. Focus op sales. Nieuwe klanten.

Ik wil zo graag dat we met Reflower positief bijdragen aan de wereld.
Dat we een goed voorbeeld geven door transparant te zijn. Dat het lukt om een circulair, vrolijk merk te bouwen waarmee we in Nederland en daarbuiten, mensen blij kunnen maken met onze blijvende bloemen. Het liefst met duizenden boeketten die per maand wisselen!

 

Terug naar blog