2 Reflower members winnaars van de Entree Awards

2 Reflower members winnaars van de Entree Awards

Bron :https://www.entreemagazine.nl/entreeawards/club-cabo-wint-categorie-best-new-beachclub

In de categorie Best New Beachclub is Club Cabo in Zandvoort uitgroepen tot winnaar.
Jakob Nieuwenhuijsen en Bob van Gerwen zijn de eigenaren van de beachclub en krijgen support van de zeer ervaren horecagroep Horeca Kantoor. De jury was onder de indruk van dit kleurrijke concept, de club-gedachte en de gevarieerde doelgroepen die Club Cabo trekt. In dit artikel lees je het juryrapport.

De categorie Best New Beachclub wordt mogelijk gemaakt door: Peachtree.

Juryteam: Vincent van Dijk en Monique van Loon

OVER CLUB CABO IN ZANDVOORT 

In juni 2022 openden Jakob Nieuwenhuijsen en Bob van Gerwen Club Cabo in Zandvoort, op de plek van Vooges Strand. Zij doen dit met Lodewijk Keulen en Esgo Kuiper (van horecagroep Horeca Kantoor, o.a. De Eendracht). De strandtent is een moderne visie op het Caraïbische strandgevoel met een knipoog naar de jaren 80 en Miami South Beach. Je ziet dan ook veel neonkleuren, vrolijke flamingo’s en fonkelende discoballen. Nieuwenhuijsen: “Hier in Zandvoort zie je veel stijlen als ‘Ibiza chic’ en ‘rotan Bali’. Collega’s doen dit al erg goed, dus wij wilden een eigen en nieuw concept.” Club Cabo is open van februari tot en met oktober.

Lees het juryrapport onder de foto's

 

Cabo-Zandvoort-13
Cabo-Zandvoort-10Cabo-Zandvoort-1
Juryrapport

CONCEPT 

Op de plek van het iconische Vooges in Zandvoort openden Jakob Nieuwenhuijsen en Bob van Gerwen, met de support van de zeer ervaren horecagroep Horeca Kantoor, dit kleurrijke concept. Hier vind je een mix van het Caraïbische strandgevoel, de 80-ies, en Miami South Beach met knalroze, fonkelende discoballen en flamingo’s. Omdat er al genoeg Ibiza-chic-klonen aan het strand te vinden zijn en ze écht iets anders wilden doen. De club-gedachte, van yoga- tot surfclub-, is interessant voor de financiële kant, maar vooral om gasten uit verschillende doelgroepen te vinden.

FOOD & BEVERAGE 

Over de gerechten is goed nagedacht. De rokerige barbecue-smaak van de verschillende gerechten is heerlijk en absoluut een reden om terug te komen. Voor verschillende doelgroepen en eetmomenten zijn aparte ‘wijken’ gecreëerd, met een eigen kaart en uitstraling, waarbij vuur de rode draad op de kaart vormt.

DESIGN

De knallende kleuren brengen je direct in de vakantie-stemming. De gekke jaren ’80-decoraties, de enorme centrale bar. Alles is met oog voor detail en een beetje humor opgezet. De luxe pink en wit gestreepte strandbedden, de verse bloemen, de echte planten, je ziet dat er veel liefde in is gestopt.

SFEER & SERVICE 

Het is een strandtheater dat je binnenstapt, waarbij Jakob persoonlijk en vrolijk getooid met zomerhoedje, de gasten verwelkomt en op hun plek zet. Het is een rol die hij met verve speelt. En de ondernemers begrijpen perfect wat de gast van nu wil: het mobiele nummer van de eigenaar, zodat er zelfs op de drukke stranddagen een plekje voor hen is.

ONDERNEMERSCHAP 

Na een eerste jaar volop uitdagingen staat deze tent conceptueel als een huis. De clubs zorgen voor een vaste clientèle, met voordelen voor zowel de leden als de ondernemers die direct beschikken over een startkapitaaltje bij de opening van het seizoen. De taakverdeling van de man voor en de man achter de schermen is helder en samen vormen ze een sterk team dat niet te beroerd is om zelf in te springen waar nodig.

OVER DE CATEGORIE BEST NEW BEACHCLUB

Er komen steeds meer goede horecazaken aan het Nederlandse strand. Een mooie ontwikkeling, want ze dragen op positieve manier bij aan de kwaliteit en populariteit van badplaatsen. De genomineerden uit deze categorie zijn niet langer open dan 1 juni 2022 en draaien zowel jaarrond als niet-jaarrond. Ze blinken allemaal op een eigen manier uit en weten de gast te verleiden met een eigentijds concept. Bij het winnende concept kloppen de voor- en achterkant en zorgen onder andere f&b-aanbod, design en sfeer voor de perfecte vibe!

In het artikel 'Entree Awards Best New Beachclub: dit zijn de 5 genomineerden 2023' lees je meer over deze categorie en de andere genomineerden.

Jakob Nieuwenhuijsen en Cabo in Zandvoort

 

In de categorie Best New Dine & Drink Concept < 150 Guests is Bar Bellini in Amsterdam uitgroepen tot winnaar. Naast Bar Bellini hebben de jonge eigenaren ook onder andere Brasserie Lolita, in Amsterdam. De jury is enthousiast: "Wie hier belandt, wil nooit meer naar huis." In dit artikel lees je het juryrapport.

Hoofdfoto: Pim Ras

De categorie Best New Dine & Drink Concept < 150 guests wordt mogelijk gemaakt door Double Dutch. 

Juryteam: Ron Simpson, Chong Chu

OVER BAR BELLINI IN AMSTERDAM

In maart opende Bar Bellini aan de Ferdinand Bolstraat in het hart van de Amsterdamse Pijp: een bruisende plek waar dineren en borrelen naadloos in elkaar overlopen en waar in de weekenden een rij voor de deur staat. Eyecacher is de grote open keuken in het midden van de zaak, waar gasten ook aan kunnen eten. OST / interior verzorgde het design. Het menu van Bar Bellini is opgebouwd uit allerlei kleine gerechten die geschikt zijn om te delen of in gangen geserveerd kunnen worden. Naast Bar Bellini hebben de eigenaren ook onder andere Brasserie Lolita in Amsterdam. 

Lees het juryrapport onder de foto's

Bar Bellini Amsterdam Keuken
Bar Bellini_Entree Awards_Dine & Drink_2Bar Bellini_Entree Awards_Dine & Drink_1
Juryrapport

CONCEPT 

Wat is dit een heerlijke zaak! Bar en restaurant zijn hier op een heel natuurlijke manier totaal in elkaar verweven, al kunnen gasten wel op het verkeerde been gezet worden door de naam. De bedrijfsvoering is door de hele zaak superstrak georganiseerd. De drankjes komen bijvoorbeeld in rap tempo de bar uit. Dat geeft dinergasten de kans om een drankje te doen aan de bar voordat ze aan tafel gaan, of daarna nog even aan de bar te hangen. De zaak trekt ook gasten die alleen voor een cocktail komen, dat geeft een goede dynamiek.

FOOD & BEVERAGE 

Het eten was hier mindblowing! De kaart is simpel en relatief klein, maar de gerechten zijn consequent on point. We aten bijvoorbeeld een fantastisch vegetarisch gerecht van prei van de barbecue met blauwe kaas, daar zouden we voor teruggaan. Als je van zulke simpele ingrediënten zo’n bijzonder gerecht weet te maken, dan verdient dat alleen maar lof.

VERDER

Toetjes on point, wisselende kaart, dagelijkse opties, paar klassiekers goed gedaan en verrassingen ernaast. Ook drinks serveren kunnen ze hier goed: cocktails, biertjes, champagne, wijn, shotjes; alles vloog voorbij. Het wijnaanbod was ongeëvenaard.

DESIGN

De ondernemers van Bar Bellini hebben voor het design hun ogen goed de kost gegeven in de stad. Het ontwerp, met veel lichte en houten elementen, valt in goede aarde bij de jonge, stedelijke doelgroep. Het is tijdloos en smaakvol en werkt goed. Daardoor is het niet erg vernieuwend, uitgesproken of onderscheidend. Maar dat is waarschijnlijk ook niet de bedoeling. Verder: bar centraal, keuken duidelijk in zicht. Goed terras en top private dining.

SFEER & SERVICE 

Er hangt een energieke vibe in de zaak, mede te danken aan de enthousiaste gasten en medewerkers. De sfeer is laagdrempelig en gezellig, echt top! Wie hier belandt, wil nooit meer naar huis. Het team dat in deze zaak staat, weet van wanten. De medewerkers zijn jong, maar snel en kundig. Ze weten wat ze verkopen en kunnen gasten goed voorzien van onder meer wijn- en cocktailadvies. Complimenten!

ONDERNEMERSCHAP

Jonge ondernemers die door durven te pakken, er zelf staan en zichzelf ontwikkelen. Mooi om te zien. Zij hebben het begrepen: ze hebben kansen gesignaleerd in de markt én gegrepen. Ze weten precies wat nodig is op deze plek. Het concept valt bij een grote doelgroep in de smaak. Het succes van dit soort zaken valt of staat bij de uitvoering en continuïteit, en die zijn hier simpelweg goed. Deze zaak is hard op weg een echte klassieker te worden!

Terug naar blog