Libelle 90 jaar in het AD én in het tijdschrift

Libelle 90 jaar in het AD én in het tijdschrift

Blog van Founder Ellyne Bierman

Op de voorpagina van het
Algemeen Dagblad voor de 90e verjaardag van LibelleFan vanaf het moment dat voor mijn moeder de Libelle tegelijkertijd met de Donald Duck, Tina of de Yes bezorgd werd. Mijn liefde voor abonnementen en tijdschriften was zo groot dat ik van jongs af aan dolgraag voor Sanoma NL wilde werken. Ik heb Libelle altijd gelezen. De ingezonden brieven, Anne-Wil, de verhalen over vrouwen en hun levens. Ik hou er nog steeds van en nu heb ik er eindelijk ook de leeftijd voor!


Mijn carrière in de tijdschriften startte bij Sanoma Men's Magazines waar ik de kans kreeg in het B2B marketing team te werken, voor 30 mannenbladen. En je weet: Mannen zijn geen vrouwen, die hebben een andere benadering nodig! Fantastische collega's, te leuk werk en ontzettend gelachen.



Toen werd ik gevraagd om voor de vrouwenbladen te werken. Mijn grote droom! Een bladenmeisje bij de bladen. Het sales- en marketingteam was een warm bad. Sanoma zeer professioneel, een prettige werkgever. Ik heb er ontzettend veel geleerd. En iedere vrijdag kregen we de stapel met nieuwe tijdschriften op ons bureau, die mochten we doorlezen - onder werktijd. Je begrijpt dat we daar de hele week al naar uit keken.



We hadden contact met hoofdredacteuren, marketing managers, uitgevers en branded content specialisten. Vooral vrouwen die ik al jaren bewonderde en volgde via de editorials, waar ik bevriend mee raakte. Het maken van een magazine is een vak, een ambacht dat veel liefde en aandacht vergt van alle medewerkers. Met oog voor detail, ijzeren discipline, altijd kijkend naar de trends van de toekomst en de wensen van de lezeressen.



Libelle maakt al 90 jaar een weekblad, dat iedere week een feestje is. Het merk is oersterk. Deze week is de feestweek, onder leiding van hoofdredacteur Hilmar Mulder.

Tijdens de fotoshoot voor het AD met fotograaf Marlies Wessels, bladerde ik door Libelle. De cover is beeldig, met handgemaakte blijvende bloemen, prachtige gefotografeerd. Mijn oog viel op de productie: Altijd in Bloei - 7x stylen met kunstbloemen. Met in de reportage een pagina: Naar de bieb. In Amsterdam bestaat-ie echt, 'de bloemenbieb'. Hier leen je de mooiste kunstbloemen met bijpassende vaas. reflower.nl.



Mijn eigen verzonnen term: de bloemenbieb, in 1 zin uitgelegd in de jubileumeditie. Vet trots! Toen kocht ik het AD en ik sta op de voorpagina met Libelle. Nog veel cooler. Ik snap natuurlijk dat me zou sieren om bescheiden te blijven, maar Hállo. Libelle, voorpagina AD met een prachtige foto. Ik vind het te leuk!! #lifegoals



Libelle staat voor gelijkwaardige kansen voor vrouwen. Mijn kritiek: ik vind dat duurzaamheid, het leven zonder impact meer belicht mag worden, geldt overigens voor alle tijdschriften. Altijd maar tips met de nieuwste mode, nieuwe meubels, nieuwe spullen. Tja, we hebben al zo veel kleren en spullen. Ik zou wel meer tips willen krijgen hoe we met het bestaande ons leven kunnen opfleuren!!

❤️ voor mijn Sanoma-vriendinnen en vrienden.

Terug naar blog